نکاتی که سایت شما را به فروش می رساند
نوشته شده توسط : مژده

خیلی ها امروز بیش تر درآمدشان را از طریق وبسایت به دست می آورند. حتی صاحبان مراکزی مثل آرایشگاه ها، کلینیک های پزشکی و حتی تعمیرکارها روزانه مراجعین زیادی دارند که آن ها را فقط از طریق وب سایت پیدا کرده اند. بدیهی است که برای شروع کسب درآمد اینترنتی مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که یک سایت برای خودتان طراحی کنید. اگر مهارت کافی ندارید حتما این کار را به یک کارشناس و گروه ماهر بسپارید. داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا بازدید کننده های بیشتری از سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. هر کدام از کسانی که وب سایت شما را بازدید می کنند می توانند مشتری شما باشند. می توانند کالای شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند.

 

اهمیت سرعت سایت

یکی از دلایلی که باید سایت خود را به یک گروه ماهر بسپارید این است که بتواند کدنویسی سایت شما را جوری انجام دهد که سرعت آن بالا باشد. یعنی وقتی صفحه ای را باز می کنید در کم ترین زمان ممکن بتوانید اجزای آن را ببینید. به قول معروف سرعت لود خوبی داشته باشد.

 

با یک طراح حرفه ای کار کنید

 بهتر است کمی واقع بین باشید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. به دنبال طراحانی نباشید که با هزینه های کم و به شدت عجیب و غریب سایتی را برای شما طراحی می کنند. یک سایت خوب داشته باشید و از یک گروه ماهر کمک بگیرید. کمی بیشتر توضیح می دهم. اگر طراح شما بخش کدنویسی را بهینه و استاندارد انجام ندهد بعدتر ها در نتایج نیز دیرتر ظاهر می شوید. کدنویسی و طراحی اصولی یکی از قسمت های مهم سئو و بهینه سازی سایت است. همان چیزی که نیاز دارید تا بتوانید از سایت خود پول دربیاورید. وقتی دیده نشوید چطور می توانید بفروشید؟

 

سایتی با ظاهر جذاب داشته باشید

برای طراحی گرافیک سایت خود زمان بگذارید. مهم است که سایت شما جذابیت های بصری خوبی داشته باشد. به خصوص برای صفحه اول سایت خود یا همان Main Page وقت بیشتری بگذارید. می توانید از یک گرافیست وب نیز کمک بگیرید. دقت کنید که طراحان وب با گرافیست های دیگر فرق می کنند. آن ها تصاویر را بهینه شده و کم حجم نیز می کنند تا سرعت سایت شما پایین تر نیاید.

 

رابط کاربری ساده

این قسمت یک قسمت مهم و تخصصی است. سایت شما باید جوری باشد که کاربر به راحتی بتواند با آن کار کند. مثلا اگر فروشگاه اینترنتی هستید باید بتواند خیلی راحت و بدون دردسر از شما خرید کند. مراحل خرید باید ساده و آسان باشد. به گونه ای که هر کسی با هر سطحی از معلومات بتواند مراحل خرید را تکمیل کند. اگر وب سایت خدماتی هستید ممکن است رزرو آنلاین نوبت داشته باشید. این قسمت باید ساده باشد تا همه بتوانند بدون سوال و مشکل نوبتشان را در سایت شما ثبت کنند.

 

منوی ساده با دسترسی آسان

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در سایت دارید منو است. منو معمولا در بالای سایت است. البته هنگامی که وب سایت را در موبایل باز می کنید احتمالا این منو در گوشه سمت راست صفحه است. اگر خدمات عرضه می کنید بهتر است این خدمات را دسته بندی کنید. آن ها را جوری در منو بگذارید تا همه به راحتی بتوانند آن ها را پیدا کنند. اگر یک فروشگاه آنلاین هستید دسته بندی شما در منو باید جوری باشد تا کاربران آنلاین به راحتی بتوانند وارد دسته بندی کالایی شوند که نیاز دارند. این کار باعث می شود تا بیشتر کاربران را بتوانید به مشتری تبدیل کنید.

 

درج مجوزها در سایت

اعتماد سازی در وب سایت بسیار مهم است. بهتر است نمادهای اعتماد الکترونیکی را کسب کنید. آن ها را در بخش فوتر یا جایی بگذارید تا کاربران بتوانند آن را ببینند. این کار باعث می شود تا کسانی که به شما اعتماد ندارند اعتماد پیدا کنند و شما را برای عرضه خدمات پیدا کنند؛ و یا کالایی که می خواهند را به صورت آنلاین از وب سایت شما بخرند. گرفتن نمادهای اعتماد الکترونیکی ساده است. تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود. کافی است وارد سایت ای نماد شوید. همه چیز ساده و گویا است. پس از گذشت زمان کوتاهی یک کد کوتاه برای شما ارسال می شود. آن را در وب سایت قرار می دهید و این نماد به نمایش در می آید.

 

درج توضیحات کافی

تولید محتوا آن هم محتوای ساده و بسیار کامل مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. فرق کنید همه کارها را کرده اید اما محتوا و توضیحات خوبی ندارید. سایت شما کامل است. گرافیک و همه چیز هم در عالی ترین شکل خودش است. در نتایج هم هستید. مشتری وارد سایت می شود. وارد صفحه خدمات می شود. هیچ توضیحی نمی بینید. نه روش کار و نه لیست قیمتی نمی بیند. بنابراین از سایت خارج می شود و به سراغ رقیب شما می رود. فرض کنید یک فروشگاه آنلاین هستید. مشتری وارد صفحه محصول می شود. حتی قیمت خوبی هم دارید. اما توضیحات شما کافی نیست. مشتری مطمئن نمی شود که کالا همانی است که می خواهد. پس سایت شما را ترک می کند و از یک سایت دیگر خرید می کند. علاوه بر همه این ها داشتن توضیحات برای هر قسمت باعث اعتماد سازی می شود. مشتری پیش خودش می گوید که چه مجموعه خوبی است و چقدر خوب و تخصصی توضیحات داده است. پس به یک مشتری بالقوه تبدیل می شود.




:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: